אחח, המנגו. כמה אנחנו אוהבים את המנגו. פרי הקיץ המושלם, הטעים, המרענן. מזכיר חופשה במזרח וקיץ ישראלי טעים. הפרי הטרופי הנפלא הזה, מעבר ליופיו וטעמיו, מביא איתו גם לא מעט יתרונות בריאותיים ששווה להכיר. אז רגע לפני שנפרדים ממנו, נצלו את ההזדמנות האחרונה…

קצת רקע – מאיפה הוא הגיע ומה כל כך שווה בו?

איזה כיף שאצלנו בפרשוק אנחנו דואגים להביא אליכם עד הבית כל פרי וירק מקצוות הארץ, רק כדי להישאר בעונה כמה שאפשר. אז כן, גם מנגו עדיין אפשר להביא עד הבית, וליהנות מבריאות טעימה ומרעננת עד הרגע האחרון. לא לפספס, זה כאן בלחיצת כפתור!

אז לפני שהוא הגיע אלינו, ואליכם עד הבית, המנגו עבר מספר גלגולים. בתכל’ס, המנגו הוא סוג של עץ טרופי, שאזורי הגידול שלו במקור עם אזורים מסוימים בהודו וסין. כיום, בארץ, המנגו גדל בדרום הגליל העליון ובאזור הכנרת, הוא מהווה חלק משמעותי בענף הייצוא החקלאי בארץ.

המנגו הוא פרי פופולרי מאוד במטבחים שונים ברחבי העולם, ועל אף שאפשר (ומומלץ!) לצרוך אותו על טריותו, הוא משמש גם להכנת עמבה, בסלטים, במאפים או בקינוחים ולעתים גם בתבשילים יצירתיים. בקיצור, מדובר באחד הפירות השווים במשלוח שלכם. ומה לגבי העונות? המנגו מגיע בטריותו המקסימלית בעיקר סביב הקיץ, שכן הוא זקוק לסביבה חמה והשקיה קבועה. אז צריך ליהנות כל עוד אפשר!

 מנגו מאיה
1 על 1 - פרי בפוקוס – סיפורו של המנגו 1

המנגו – ערכים תזונתיים שכדאי לדעת!

כשמדובר במנגו ובריאות, קשה לבחור מאיפה להתחיל – פשוט מדובר בפצצה בריאותית, עד כדי סופר-פוד. הוא פשוט עשיר בויטמינים ומינרלים החשובים לתפקוד התקין של הגוף ויעזרו לו להילחם בלא מעט מחלות. נרד טיפה ליתרונות ספציפיים, למקרה שעוד לא השתכנעתם:

  • המנגו מסייע לעיכול תקין. איך? בזכות כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ואנזימי עיכול, הוא ימנע סימפוטמים כגון עצירות, גזים ועוד.
  • המנגו מחזק את מערכת החיסון ובריאות העיניים. איך? נחזור לכתבת הצבעים שלנו, בשל צבעו הכתום-צהוב, המנגו עשיר בבטא קרוטן ונוגדי חמצון, והוא מכיל כמות אדירה של ויטמין A ו-C.
  • ולדיאטה? חשקה נפשכם במתוק מפנק אבל דל בקלוריות? מצאתם. ב-100 גר’ מנגו תמצאו, בנוסף לכלל הערכים התזונתיים שציינו (ויש עוד!), רק כ-60 קלוריות. לגמרי מספיק למנת מתוק מפנקת.

מתכונים עם מנגו

אוקי, אז זה קצת קשה לנו. הרי, הכי טעים פשוט לטרוף אותו איכשהו – ובלי לשכוח את הגרעין כמובן (ולנסות לא להתלכלך, על הדרך). אבל תכירו קצת מתכונים, בכותרות:

  • שייק! רוצים באמת להיזכר בטיול שלכם בתאילנד? אז מה יותר טוב משייק מנגו מרענן ובריא? קלפו וחתכו את המנגו, שלבו עם המרכיבים האהובים עליכם (וקרח!), וישר לבלנדר! הכי טעים והכי מפנק שיש.
  • סלט מנגו! מה עושים עם מנגו שהוא לא הכי מתוק (או כן מתוק, תלוי)? סלט! שלבו מנגו טרי עם עלים ירוקים טריים, פלפל חריף, שמן זית ותבלינים אהובים ותקבלו סלט טרי ומרענן עם טוויסט איכותי.
  • לא מתכון אבל כן נשנוש טעים – מתחשק לכם מנגו מחוץ לעונה? תזמינו מהמעדנייה שלנו רצועות טעימות מאגוז הכפר, של מנגו מובחר ומיובש לנשנוש נפלא!
רצועות מנגו
1 על 1 - פרי בפוקוס – סיפורו של המנגו 2

ספרו לנו איך שילבתם מנגו בתפריט שלכם!

באהבה, פרשוק

-
המתינו בבקשה
סל הקניות שלך