פירות קיץ אהובים אוטוטו עושים את דרכם אל כל צלחת ובית, כמו גם אל חופי הים של ישראל. אבל, ממש רגע לפני תחילת העונה החמה, בחרנו לעצור את הכל ולענות על השאלות שלכם! והיום: מה ההבדל בין אפרסק לנקטרינה?

פירות העונה שכבר איתנו כאן: אפרסקים נקטרינות ומשמשים. גם השזיף האהוב בדרך אלינו- ואנחנו בטוחים שאתם מתרגשים ביחד איתנו! בינתיים, עד לרגע בו תהנו מהטעם הנפלא של תוצרת חקלאית משובחת כחול-לבן, נשמח לשתף אתכם בכמה עובדות מרתקות- שהם הרי חלק בלתי נפרד מההתמחות שלנו בפרשוק, לצד פירות וירקות:

נקטרינות או אפרסקים?

מבחינת טעם ומרקם, כשמדובר בנקטרינות או אפרסקים- לכולנו בחירות וההעדפות משלנו: אפרסק עם פלומה נעימה ורכה או נקטרינה חמצמצה או מתוקה? פירות העונה האהובים ביותר מגיעים במגוון עצום, נשאר רק לטעום ולבחור! אך אתם שאלתם ואנחנו כמו תמיד, יותר משמחים לענות על השאלה: מהם בעצם ההבדלים ביניהם? אנחנו בטוחים שהתשובה תפתיע אתכם!

נעים מאוד, אפרסק

הידעתם? לאפרסק עדויות כבר מתקופת המשנה! “… הַפַּרְסְקִים וְהַשְּׁקֵדִין, וְהַשִּׁיזָפִין וְהָרִימִין, אַף עַל פִּי שֶׁדּוֹמִין זֶה לָזֶה, כִּלְאַיִם זֶה בָּזֶה…” מתוך: מסכת כלאים, פרק ד’, משנה א. האיות המוכר לנו כיום- ‘אפרסקים’, מקורו בתקופות מאוחרות יותר ומטרתו היא להקל על ההגייה.

אפרסקים מופיעים בנוסף בסיפורי עמים סיניים קדומים ואכן עשו את דרכם מסין אל פרס כבר בימי קדם. משם, במאה ה-4 לפנה”ס, בתקופתו של אלכסנדר הגדול- אלכסנדר מוקדון, הפרי האהוב הובא אל יוון והפך לפופולרי בארצות אגן הים התיכון. הספרדים היו אלה שהפיצו אפרסקים לאמריקה- וכך, על קצה המזלג, הם הפכו לפירות העונה המוכרים והאהובים בעולם כולו!

ומה לגבי הנקטרינה?

לנקטרינה, הנחשבת לאחד ממיני האפרסקים, היסטוריה דומה. יחד עם זאת, הכינוי העממי ‘אפרשזיף’- המגיע מהמילים ‘אפרסק’ ו’שזיף’ עלול להטעות. רבים חושבים שהנקטרינות הן הכלאה בין אפרסקים לשזיפים, אך אין זה נכון, למרות הדמיון הרב בין פירות העונה הפופלריים האלה.

הנקטרינות פורחות בתקופת האביב, כשמועד הבשלתם בין אפריל לאוקטובר. המטעים המרשימים שמספקים לנו את התוצרת המופלאה והאהובה נפוצים בהרי הגליל, הרי ירושלים ומרכז שפלת החוף.

אתם מוכנים? נקטרינות ואפרסקים – הפלומה עושה את ההבדל!

אם באמת תהיתם לגבי ההבדל המרכזי, התשובה היא הפלומה- לאפרסק פלומה רכה! בעוד הנקטרינה חלקה. קיימים הבדלים בגודל, במידת המתיקות, החמיצות ועוד- אך עם מבחר גדול והמון זנים שונים של נקטרינות ואפרסקים, קשה יותר לקבוע בוודאות מי מביניהם גדול יותר או מתוק יותר.

פירות העונה של פרשוק – יש גם משמשים!

למשמש גרעין גדול במרכז בדומה לאפרסקים ונקטרינות, כמו גם פלומה רכה כזו של אפרסקים. אך לרוב, המשמשים קטנים יותר, בצבע כתום בוהק (ולפעמים צהבהב או מעט אדמדם) ועם טעם ייחודי באמת- כך שאנחנו בטוחים שלא תתבלבלו!

משמש בטעם נהדר, אפרסק קלאסי ומוכר, נקטרינה (או אפרשזיף אם תרצו…) בכל צבע או גודל ועוד, כבר מחכים לכם אצלנו בפרשוק. גם השזיף, פירות העונה ופירות קיץ מופלאים יגיעו בקרוב- ובהחלט יש למה לצפות!

להזמנת משלוח ירקות ופירות

אוהבים אתכם ותמיד איתכם- בכל מזג אוויר ועונה, צוות פרשוק.

אפרסק או נקטרינה
-
המתינו בבקשה
סל הקניות שלך