זה שצריכת פירות וירקות מסייעת לשמירה על אורח חיים בריא כבר כולנו (או לפחות רובנו) יודעים. אך לא מעט אנחנו שומעים לאכול פירות וירקות לפי צבעים כי חשוב לגוון בצבעים אותם אנחנו צורכים, על דיאטות מיוחדות שעוקבות אחר ירקות מצבע אחד או צבע אחר ועוד אפשרויות – אז באנו לעשות לכם סדר קליל לקראת הסל הבא שלכם.

צבעים שונים, משמעויות שונות

לצבעים יש משמעות. הם מוסיפים מגוון, מעידים על טריות או על טעם. לתפוח ירוק טעם שונה מתפוח אדום, והצבע האדום של העגבנייה לא סתם כל כך מאפיין אותה. אך מסתבר, שיש לצבעים גם לא משמעות והשפעה על הבריאות של כולנו. לכל צבע יתרון בריאותי כזה או אחר, אז אם אתם כבר צורכים ירקות או פירות בכל ארוחה – מעולה! עכשיו זה הזמן לערבב ולשלב אותם לפי צבעים, ולא רק כי זה יפה – גם כי זה בריא. אנחנו בפרשוק חשבנו איך אנחנו יכולים להקל עליכם, הלקוחות האהובים שלנו, אז עשינו סדר כללי: במאמר כאן, מצד אחד ובחנות שלנו מן הצד השני – שם תוכלו לסנן מוצרים לפי צבעים ולבחור בקלות ובמהירות מה יגיע אליכם עד הבית.

פירות וירקות לפי צבעים, תזונה נכונה, אורח חיים בריא
היום אוכלים ירוק - פירות וירקות לפי צבעים 101 בפרשוק 1

ירקות או פירות – איך הם כל כך בריאים לנו?

רגע לפני שנעמיק, נרצה לתת לכם רקע קצר. לפירות וירקות כמויות אדירות של ויטמינים, שיכולים לעזור כנגד מחלת הסרטן, להאט תהליכי הזדקנות ועוד. הם גם מכילים מינרלים חשובים, כגון מגנזיום או סידן. כל צמח הוא למעשה מערכת מורכבת, שכוללת חומרים נוספים (פיטוכימיקלים) ופעילים שמאפשרים לצמח ‘לשרוד’. אלו משתלבים עם הויטמינים והמינרלים כדי ליצור לצמח חיים מרשימים, פורחים ואיתנים אל מול אתגרי הטבע הרבים. אז לא פלא שאנחנו, בצריכת פירות או ירקות – מקבלים ולו במעט מהיכולות האלו. הפיטוכימקלים האלו משפיעים גם על הצבעים של הירקות, ולכל אחד מהם השפעה מעט אחרת. אז זה היה רקע, בואו ונעמיק.

צבע לכל פרי או ירק – מה המשמעות?

אדום – כשמדברים על עגבנייה מדברים על ליקופן, גם מי שלא עוסק בתזונה כבר שמע את המושג הזה בעבר. לעגבנייה מצטרפים גם אבטיחים, צנוניות, גמבה אדומה, תפוחים, רימונים ועוד. הפיגמנט שמעיד על הימצאות הליקופן הוא למעשה נוגד חמצון יעיל וחזק במיוחד ויוצר פעילות נגד מחלת הסרטן, מחלות לב, הורדת לחץ דם ועוד. בקיצור, תתפנקו בתות טרי. זה גם טעים וגם בריא.

כתום או צהוב – גזר גורם לכם לראות טוב יותר, נכון? בגדול, נכון! אליו מצטרפים גם דלעת, משמש, מלון ועוד. הרכיב העיקרי, שנקרא בטא-קרוטן הוא מקור עיקרי לויטמין A שמשפר את תפקוד המערכת החיסונית, להפחתת סיכון לסרטן ו.. גם לשיפור הראייה. אז אם חם לכם – תסחטו מיץ כתום. זה מרענן ופשוט טוב לכם.

ירוק – לקבוצה הירוקה שני חומרים פעילים: כלורופיל, שתורם להפחתת הסיכון לסרטן ולוטאין שמהווה שחקן מרכזי וחשוב. גוף האדם אינו יודע לייצר לוטאין, לכן חשוב במיוחד לצרוך אותו מירקות עליים (חסה או תרד). כלל הירוקים עשירים בויטמינים ומינרליים המסייעים לגוף להתחזק, ואף אפקטיביים במיוחד לשמירה על ראייה תקינה. על שייק ירוק כבר שמעתם?

לבן – בצל, כרובית ובננה באותה קבוצה? כן. בעיקר כי החומר הפעיל בהם הן תרכובות גופריות כמו אליצין, אשר נלחמות בחיידקים, דלקות ועוד. ברפואה האלטרנטיבית, הבצל לדוגמא נחשב כמחטא ואנטי דלקתי. מזל שהבצל או השום הם הבסיס לכל תבשיל, ושבננה תמיד כיף לנשנש באמצע היום כאנרגיה בריאה.

סגול – לצבע הסגול היפהפה של חציל טרי או כרוב אדום יש שם נוסף, על שם החומר העיקרי הפעיל בו, אנטוציאנין. מדובר בנוגד חמצון חזק במיוחד, בעל יכולת הגנה על המוח, הורדת כמויות הכולסטרול הרע ואף הפחתת אלרגיות. גם לתהליכי הזדקנות הפרי הסגול הבא שלכם יעזור. אז מזמינים אתכם לשים חציל בתנור (ולא לטגן) או פשוט להזמין שזיף של משק בן דור למנה היומית שלכם.

סל מעורב
היום אוכלים ירוק - פירות וירקות לפי צבעים 101 בפרשוק 2

אז קצת לסיכום…

ירקות ופירות בכל הצבעים חשוב לשלב בכל ארוחה, טריים או מבושלים מעט. זה גם טעים, גם יפה וכמובן גם בריא. מקווים שעשינו לכם מעט סדר, ומזמינים אתכם לרוץ לחנות ולסנן לפי צבע את הקנייה הבאה שלכם. חשבנו על הכל והכנו לכם גם מדריך קצר על השימוש במערכת הסינון באתר.

היום, קל לדאוג לבריאות. לוחצים על כמה כפתורים והכל יחכה לכם בבית 😊

באהבה,

פרשוק.

-
המתינו בבקשה
סל הקניות שלך