יום כיפור – היום של כולנו להגיד סליחה ולעשות חשבון נפש אמיתי, כל אחד עם עצמו.
אבל היום הזה גם מביא איתו אתגר לא פשוט בכלללצום – לא לאכול – נשמעת כמו משימה לא פשוטה בכלל ואפילו מלחיצה ומפחידה מעט. כמה כדאי לאכול לפני והאם מה שאנחנו אוכלים בכלל מהווה פקטור לתחושת הרעב הכמעט בלתי נמנעת שצום מביא איתו או אפילו רק המחשה על צום.
אוכל הוא אחד מהנאות החיים ולוותר עליו ולו ליום, נשמע כמו משימה בלתי אפשרית.

ובכל זאת, צום 9 באב כבר ממש מעבר לפינה, ומבלי שנשים לב יום הכיפורים כבר כאן. אצלנו בפרשוק, כמו תמיד, ננסה לתת לכם את כל המידע הרלוונטי והחיוני כדי שהצום יעבור בצורה הטובה ביותר – גם בקלות, גם בנעימות וגם.. ואולי הכי חשוב – נוסיף לצום בונוס נוסף, שיהיה בריא! סל ירקות ופירות אחד מפרשוק עד הבית יכול ממש לסגור את חבילת הימים של הצום, לפניו או אחריו.

אז במאמר הבא נתן לכם מעט טיפים בנושא, וקבלו כבר טיזר מעכשיו… בארוחה המפסקת מומלץ לאכול חומרי גלם על צורתם, בלי תבלינים קיצוניים ומלא מלח – אז מה יהיה יותר טעים מירקות טובים ממיטב תוצרת הארץ

פרשוק - שקיפות מול החקלאים והלקוחות
פירות וירקות לפני הצום – לצום 1 בקלות ובבריאות עם פרשוק 1

פירות לפני הצום – צום קל

תחילה, נתייחס ליום הצום – כלומר, השעות שמהבוקר עד לערב הארוחה המפסקת. למעשה, נרד קודם כל לשורה התחתונה: התייחסו ליום הזה ככל הימים, ואל תגיעו לארוחה המפסקת מורעבים. אמנם אנחנו חושבים שנרצה לאכול המון בארוחה המפסקת, אך מדובר בהנחת מוצא שגויה. אז מה כן לעשות?

  • לשתות הרבה מים במהלך היום ובכלל לצרוך נוזלים.
  • במהלך היום נמליץ על פחמימות מורכבות בארוחות (לחם מחיטה מלאים, דגנים…), ובין לבין – פירות וירקות טעימים ואיכותיים.
  • ארוחה גדולה תגביר את תחושת הצימאון – אז נמליץ לא לעשות כזאת לפני הצום.
  • פירות לפני הארוחה המפסקת גם יהיו טעימים, וגם ידאגו שלא תגיעו לארוחה רעבים יתר על המידה. נשמע כמו פתרון טוב, לא?

איך משלבים ירקות בארוחה המפסקת?

הארוחה המפסקת, כמה דובר עליה, כמה מדברים עליה וכמה היא מעסיקה אותנו. רק העובדה שזו הארוחה האחרונה לפני הצום ממש ה”סעודה האחרונה” גורמת לתחושת לחץ ורצון להספיק ולאכול כמה שיותר וכמה שיותר מהר. יש שרוצים שתהיה כמה שיותר פרקטית (“צריך לשבוע, מלא לחם ופסטה”), יש שמתייחסים אליה כארוחה גדולה ומרשימה (“מרק לפני, מנת ביניים ורק אז עיקרית”) – מה שבטוח, כולנו רוצים ומנסים שתהיה טעימה ככל האפשר. יחד עם זאת, כדי לשלב או לאזן בין פרקטית לטעימה, כדאי לדעת שתיבול יתר ותבשילים מסובכים גם יקשו על העיכול, וגם יעוררו תחושת צימאון מאוחר יותר – כך גם לגבי אכילת יתר. אז מעבר לשילוב הידוע של פחמימות וחלבונים, איך נשלב ירקות בארוחה המפסקת?

  • סלט ירקות עשיר גם יוסיף סיבים תזונתיים שישפרו את תחושת השובע לאחר הארוחה, גם יוסיף נוזלים חיוניים לפני הצום וגם יוסיף טריות וטעם לארוחה – שיהיה כיף לאכול. אז נמליץ בלי יותר מדי מלח הפעם, שמרו את זה פשוט ותהנו מהטריות שרק הירקות של פרשוק יכולים לספק לכם.
  • שלבו עלים ירוקים שגם מוסיפים נפח וטעם לארוחה, וגם עצמם מלאים בנוזלים איכותיים. ככל שיותר טריים – כך יעמדו במטרה בצורה טובה יותר.
  • באופן כללי, שילוב ירקות בארוחה גם יוסיף עוד פחמימה טובה, וגם ימנע אכילת יתר. שזה דיל מנצח לארוחה שלפני הצום.
פרשוק - משלוחי פירות וירקות עד הבית
פירות וירקות לפני הצום – לצום 1 בקלות ובבריאות עם פרשוק 2

ואחרי הצום של כיפור?

מזל שהסלים שלנו גדולים – כי עד כמה שלפעמים רק בא לנו לטרוף כשנגמר הצום, עדיף, למען הבריאות, לעשות את זה חכם יותר. ובתכל’ס? לשלב ארוחות קלות, קטנות וחכמות, עם לא מעט ירקות וירוקים בדרך:

  • כשנגמר הצום, עדיף להתחיל בשתייה. לכן, מרק ירקות שורש ירגיע את מערכת העיכול (וגם יהיה טעים). יש לנו מתכונים מעולים באתר בדיוק בשביל זה.
  • לאחר כשעה, עדיף לאכול ארוחה קלה וקטנה, המשלבת ירקות חתוכים, מעט פחמימות וחלבון.

אז לסיכום, צום זה מילה קשה שמביאה איתה תחושות לא נעימות אבל אנחנו, כמו תמיד, כאן כדי להקל.
אז קחו לכם סל של פירות וירקות מפרשוק… שמכיל תמיד את כל מה שצריך לכל מצב, ושיהיה צום קל ומועיל!

באהבה,
פרשוק

-
המתינו בבקשה
סל הקניות שלך