מה הכי בריא לאכול כשהמבחר כל-כך גדול? תפוח אדום או ירוק? בננה לשיפור האנרגיה? או אולי כדאי לבחור בכלל בפירות הדר? על פירות ובריאות נכתב כבר הכל: ויטמינים מומלץ לצרוך, סיבים תזונתיים בהחלט מהותיים, כל פרי עדיף על חטיף- והטעמים העשירים, “וואו”, זה בהחלט מטריף!

במטרה לענות על כל השאלות, אנחנו בפרשוק, ריכזנו עבורכם את הפירות שאנחנו הכי אוהבים, עם כמה מיתרונותיהם הבריאותיים החשובים. אין לנו ספק שגם מטעם הפירות- אתם הולכים להנות לא פחות…

על פירות ובריאות

“תפוח ביום ולרופא שלום” הוא פתגם מפורסם וחרוז שקל לזכור. בנוסף, לא מעט מחקרים במגוון תחומים מסבירים את מקור הפתגם- ומעידים כי תפוחים הם מזינים ובריאים! לא נשכח גם ש”על טעם ועל ריח אין מה להתווכח”- ועם זנים שונים בטעמים מגוונים, בהחלט קל ופשוט לקלוע לטעם האישי של כל אחד ואחת. תפוח אדום מתוק במיוחד, תפוח ירוק חמצמץ ומיוחד, מעל ל- 7,000 זנים של תפוחי עץ (!) מבטיחים לנו חוויה טעימה, בכל זמן ולכולם- וכמובן, שיש פירות נוספים שכדאי לשקול לשלב בסדר היום:

“זה זמן התפוח”

כשמדובר בתפוחים, יש הרבה מעבר לבחירה בין תפוח אדום לתפוח ירוק- להם אגב, מספר קלוריות וסוכרים דומה, ההבדל הוא ברמת החמיצות! לכל תפוח מדד גליקמי נמוך אך כמות סיבים גבוהה, לכן הוא מסייע בשמירה על תחושת שובע.

לתפוח נוגדי חמצון טבעיים, אשלגן (הקיים בכמות גבוה בעיקר בבננה) בורון ומינרלים מסוגים שונים, ויטמין C (אותו כולנו מכירים תודות לפירות הדר), ויטמין E, לצד מגוון יתרונות נוספים, מבחר מרקמים וטעם מושלם. כל אלה, בהחלט מסבירים היטב מדוע תפוחים כל-כך פופולריים ואהובים.

התפוחים הנפוצים בישראל: תפוח פינק ליידי, תפוח חרמון, תפוח יונתן, תפוח סמיט, תפוח גאלה ותפוח צהוב.

“קיווי עסיסי עם ויטמין C” – ולא נשכח כמובן, פירות הדר!

מה משותף בין קיווי לפירות הדר? שניהם כמובן מזוהים עם חורף- למרוץ שממיץ תפוזים סחוט אנו נהנים בכל השנה- ושניהם עשירים בוויטמין חשוב, ויטמין C:

תפוז, תפוז דם, קלמנטינה, מנדרינה, פומלה, פומלית, אשכולית, ליים, לימון ועוד- מכילים כמות גדולה של ויטמין C, לו אין-ספור יתרונות! אם תרצו אפילו “אקסטרה” מהוויטמין הכל-כך חשוב, בהחלט כדאי לשקול פרי נהדר נוסף, לו אין קשר אל משפחת פירות ההדר- הקיווי! רוב האנשים לא מודעים לכך- אך הקיווי מכיל יותר ויטמין C וכמובן, נחשב לפרי בריא ומזין.

“נה נה בננה” – הכירו את הבננות של פרשוק

מלבד להנאה והבריאות שתספק לנו בננה צהובה וטעימה, היא גם בהחלט יכולה ללמד אותנו דבר או שניים בכל הקשור ללהפוך חסרונות ליתרונות: אמנם בננות מכילות יותר פחמימות וסוכרים מפירות אחרים, כמו גם פחות סיבים – אך הן מסייעות לנו בשמירה על אנרגיה טבעית, עדיפות על חטיפי האנרגיה שניתן למצוא בכל סופר- והן גם זולות יותר! בנוסף, בננות הן מקור נהדר לעמילן, אשלגן, ברזל, ויטמין B6 ועוד.

טיפ לסיום: משקה או קינוח? בננות ישתלבו נהדר בשייקים וקינוחים: שייק בננה תמר, שייק תות בננה או פנקייק בננה מושקע לדוגמא- קלים יותר להכנה ממה שאתם חושבים, בהחלט מומלץ!

פירות באופן טבעי נחשבים לבריאים,

בין אם בחרתם בתפוחים: תפוח אדום או תפוח ירוק, פירות הדר, קיווי, בננה, או כל פרי אחר- פירות באופן טבעי נחשבים לבריאים ביותר! בחרו בפירות שעושים לכם טוב. אם יש בכך צורך- התייעצו עם איש מקצוע לגבי שילוב פירות בתפריט היומי. גם בכל הקשור בטעם, איכות ומרקם- אנחנו בפרשוק, עם תוצרת מופלאה כחול-לבן, נדאג שתמיד תאכלו מהפירות הטובים ביותר.

להזמנת משלוחי ירקות ופירות.

מאחלים לכם שבוע טוב ובריא במיוחד! שלכם תמיד, צוות פרשוק.

תפוח או בננה
-
המתינו בבקשה
סל הקניות שלך